سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری
سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

www.samancity.ir

مدرسه هاشمی نژاد روستای ایلبیگی تخلیه شد/ انتقال دانش آموزان به مدرسه روستای دیگر

 مدرسه ابتدایی هاشمی‌نژاد روستای ایل‌بیگی از توابع شهرستان سامان استان چهارمحال و بختیاری یکی از مدارس تخریبی شهرستان سامان است که وضعیت خوبی نداشته و از استاندارهای اولیه محروم بود.

چندی پیش خبرگزاری مهر گزارشی مبنی بر معرفی این مدرسه و بیان مشکلات این مدرسه و نداشتن استانداردها و خطرات احتمالی منتشر کرد.

بازتاب گزارش مسئولان آموزش و پرورش استان و شهرستان را بر ان داشت که مدرسه تعطیل کنند و دانش آموزان را به مدرسه دیگری انتقال دهند و مدرسه را در مسیرنوسازی قرار دهند.

مدرسه روستای ایلبیگی سال 58 احداث شده است و قدمت مدرسه شهید هاشمی‌نژاد ایل‌بیگی  34 سال است، در این مدرسه امکانات اولیه از قبیل حیاط استاندارد، امکانات ورزشی، سرویس بهداشتی مناسب و ...  وجود ندارد و جاده مناسب نیز برای تردد دانش آموزان در مسیر مدرسه وجود ندارد. تمامی دیوارهای این مدرسه ترک خوردگی دارد و هر لحظه ممکن است دیوار های این مدرسه بریزد و به دانش آموزان صدمه جدی وارد کند.

                                                          

در پی گزارش خبرگزاری مهر مدرسه ابتدایی هاشمی نژاد ایل بیگی تخلیه شد و دانش آموزان این مدرسه به مدرسه شهید چمران روستای چم عالی انتقال داده شدند.

ساختمان این مدرسه تخریبی و قابل استفاده نبود و دانش آموزان در مدرسه بدون حیاط و آب خوری مناسب تحصیل می کردند.

تهیه سرویس رفت و آمد به مدرسه روستای چم عالی

دهیار روستای ایلبیگی با بیان اینکه دانش آموزان مدرسه ابتدایی هاشمی نژاد به مدرسه شهید چمران چم عالی انتقال داده شده است، به خبر نگار مهر می گوید: دانش آموزان توسط یک سرویس مینی بوس که توسط شورا و دهیاری روستا هماهنگ شده است انتقال می یابند.

پیمان ملک صالحی بیان داشت: تمامی امکانات مدرسه هاشمی نژاد از قبیل میز ، صندلی، کمد و..... توسط اداره آموزش و پرورش سامان به مدسه شهید چمران چم عالی انتقال داده شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با نامه کتبی مدرسه شهید هاشمی نژاد تحویل سازمان نوسازی و تجهیز مدارس شده است، اذعان داشت: با انتخاب پیمان کار از سوی نوسازی مدارس و تجهیز مدارس تخریب مدرسه آغاز خواهد شد.

ملک صالحی عنوان کرد: در حال حاضر40 دانش آموز توسط سرویس به مدرسه شهید چمران روستای چم عالی انتقال می یابند و در حال تحصیل هستند.

مدرسه شهیدهاشمی نژاد ایلبیگی تحویل اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس شد

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان سامان با بیان اینکه مدرسه شهیدهاشمی نژاد تحویل اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس شده است، بیان داشت: تخلیه مدرسه صورت گرفته و دانش اموزان در مدرسه شهید چمران روستای چم عالی مشغول به تحصیل هستند.

حمزه عرب با بیان اینکه مدرسه تخریب و مدرسه جدید در همان مکان مدرسه احداث می شود، اعلام کرد: هزینه سرویس دانش آموزان روستا پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه مدرسه شهید چمران هوشمند سازی نشده است، بیان داشت: در این شهرستان ده کلاس با مشارکت اولیاء هوشمند سازی شده است.

عرب با بیان داشت: هوشمند سازی مدارس نیاز به مشارکت اولیاء و خیرین دارد.

روستای ایل بیگی و روستای چم عالی از توابع شهرستان سامان استان چهارمحال و بختیاری هستند و شغل بیشتر مردم این منطقه باغبانی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد