سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری
سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

www.samancity.ir

گاز به آخرین روستای سامان رسید

شهر سامان به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی رود زاینده رود یکی از مهم‌ترین قطب‌های کشاورزی، باغداری و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری و کشور ایران محسوب می‌شود.

مجتمع فرهنگی تفریحی پل زمانخان و باغ‌های اطرافش، مجموعه کاخ پیشین فرح دیبا که اکنون به هتل تبدیل شده، مجتمع ویلایی زاگرس و مناظر زیبای حاشیه زاینده‌رود از جمله جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود. آرامگاه دهقان سامانی شاعر پرآوازه ایرانی نیز در این شهر قرار دارد.

روستای محمدآباد طباطبایی از توابع بخش مرکزی شهرستان سامان نیز با 102 نفر جمعیت و 35 خانوار در فاصله 12 کیلومتری شهر سامان در مرز استان چهارمحال و بختیاری با استان اصفهان واقع شده است، با توجه به موقعیت قرارگیری این روستا در مسیر گردشگری اصفهان به سامان، این روستا از پتانسیل بالایی در زمینه جذب گردشگر برخوردار است.

روستای محمدآباد طباطبایی که روزگاری زخم محرومیت را در پیکره خود داشت، امروز به همت مسئولان سخت‌کوش و حمایت دولتمردان بخشی از مطالباتش را که مهم‌ترین آن گازرسانی روستا بود، محقق‌شده می‌بیند.

*هفته دولت 4 پروژه در سامان بهره‌برداری و یک پروژه کلنگ زنی شد

فرماندار شهرستان سامان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار کرد: همزمان با هفته دولت چهار پروژه در این شهرستان بهره‌برداری و یک پروژه نیز کلنگ زنی شد.

اسماعیل قربانی گازرسانی به روستای محمدآباد طباطبایی را از مهم‌ترین پروژه‌های این شهرستان برشمرد و گفت: روستای محمدآباد طباطبایی با 102 نفر جمعیت در قالب 35 خانوار در فاصله 12 کیلومتری شهر سامان در مرز استان چهارمحال و بختیاری با استان اصفهان واقع شده است. 

وی اعتبار این پروژه را 3 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با اجرای این پروژه که امیدواریم تا دو ماه آینده تکمیل شود 23 روستای شهرستان سامان از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد. 

قربانی افزود: در این پروژه بیش از 6 هزار متر مربع خط لوله گازرسانی کار شده است. 

*گاز به آخرین روستای سامان رسید

یکی از ساکنین روستای محمدآباد طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با ابراز خرسندی از اجرای طرح گازرسانی به روستای کوچک اما گردشگرپذیر محمدآباد طباطبایی، گفت: مدت‌ها بود که مردم این روستا منتظر فرارسیدن چنین روزی بودند. 

یدالله سامانی با بیان اینکه در دولت احمدی‌نژاد در این استان خدمات بسیاری صورت گرفت، افزود: به نظر می‌رسد در این مدت بیشتر از دولت‌های گذشته فعالیت عمرانی و خدماتی در استان انجام گرفته که شهرستان سامان نیز از این تغییرات بی‌بهره نمانده است.

وی افزود: در سال‌های پیش از انقلاب جز فقر و سختی و مشقت در اینجا چیزی نبود، در حال که پس از پیروزی انقلاب هر سال این منطقه بیشتر به سمت توسعه و پیشرفت حرکت می‌کند.

*آب به بوستان ایل‌بیگی رسید

فرماندار شهرستان سامان از اجرای طرح انتقال آب به بوستان ایل‌بیگی خبر داد و گفت: با اجرای این طرح 77 خانوار از این طرح بهره‌مند شدند. 

وی اعتبار این طرح را 13 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با اجرای این پروژه زمینه اشتغال 67 نفر به طور مستقیم و 50 نفر به طور غیرمستقیم فراهم شد. 

قربانی ادامه داد: در این پروژه خط لوله به طول 7 هزار و 300 متر اجرا شد. 

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح به میزان 40 لیتر آب در ثانیه از رودخانه زاینده رود به این روستا تخصیص داده شد. 

*پکیچ تصفیه‌خانه روستاهای مارکده و قوچان راه‌اندازی شد

مدیرعامل آبفار چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه این گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: شهرستان سامان به دلیل بهره‌مندی از آب رودخانه زاینده رو و سرسبزی محیط زیست این شهرستان همواره مورد توجه گردشگران بسیاری قرار دارد. 

اصغر یزدانی از بهره‌ برداری از پکیچ تصفیه‌خانه 2 روستای مارکده و قوچان در هفته دولت در این شهرستان خبر داد و گفت: این پروژه موجب می‎شود ساکنین این دو روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شوند. 

وی اعتبار این طرح را 11 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این تصفیه خانه ظرفیت تولید 600 متر مکعب آب در روز را دارد. 

یزدانی افزود: در این مکان 200 متر سوله و  ساختمان اداری مستقر است و یک چاهک مصنوعی نیز حفر شده است. 

مدیرعامل آبفار چهارمحال و بختیاری همچنین از اصلاح 2 هزار متر شبکه توزیع آب در این شهرستان خبر داد و اذعان کرد: برای ساکنین دو روستای قوچان و مارکده انشعاب خانگی نصب شده است. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد