سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری
سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

www.samancity.ir

کم‌آبی در کمین شهر توریستی سامان

«سامان» شهر توریستی استان چهارمحال و بختیاری هم اکنون با مشکل کم آبی مواجه شده است و در تامین آب شرب با مشکل مواجه شده است.

رودخانه زاینده رود از کنار این شهر عبور می کند و این در حالی است که حق برداشت آب نیاز به صدور مجوزها دارد واین در حالی است که هم اکنون مردم شهر با تامین آب شرب مواجه شده اند.

سیستم آبرسانی شهر نیز فرسوده است و این مهم نیز مشکل بسیار جدی در خصوص جیره بندی آب ایجاد کرده است.

در این شهر شش هزار مشترک آب و پنج هزار و 800 مشترک فاضلاب وجود دارد.

مشکل کمبود آب شرب در شهر سامان جدی است

مدیر اداره آب و فاضلاب شهر سامان گفت: مشکل کمبود آب شرب در شهر سامان جدی است.

محمد امانی با بیان اینکه مشکل کمبود آب شرب در این شهر بسیار جدی است، افزود: اهالی شهر سامان در این شهر هم اکنون با مشکل کمبود آب به دلیلی خشک شدن دو چاه از هشت چاه آب تامین کننده آب ابن شهر مواجه هستند.

وی با اشاره بر اینکه در این شهر به دلیل فرسوده بودن شبکه توزیع و لوله کشی قدیمی امکان جیره بندی دقیق در این شهر وجود ندارد، اظهارداشت: دلیل عمده کمبود آب شرب در این شهر افت آب چاه های زیرزمینی، مصرف زیاد آب در فصل تابستان و حضور گردشگران و مسافران در این شهر است.

امانی با بیان اینکه راهکار اساسی برای از بین بردن کمبود آب شرب در این شهر افتتاح و بهره برداری رسیدن هرچه سریعتر تصفیه خانه شهر سامان است، اذعان داشت: در حال حاضر آب های زیر زمینی جوابگو آب شرب مردم شهر سامان نیست.

مدیر اداره آب و فاضلاب شهر سامان با بیان اینکه احداث تصفیه خانه شهر سامان از سال 90 آغاز شده است و قرار بوده این تصفیه خانه در دو سال به بهره برداری برسد، بیان داشت: اما به دلیل عدم تخصیص اعتبار این تصفیه خانه 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 امانی با اشاره به اینکه اعتبار تخصیصی در سال 90 به این پروژه هشت میلیارد تومان بوده است، بیان داشت: تاکنون سه میلیارد تومان هزینه شده است.

وی تصریح کرد: مسئولین هرچه سریعتر نسبت به تخصیص اعتبار تصفیه خانه شهر سامان در راستای از بین بردن مشکل کم آبی اقدام کنند.

مدیر اداره آب و فاضلاب شهر سامان با بیان اینکه در راستای کاهش مصرف آب دو هزار شیر کاهش دهنده در منازل نصب شده است، یادآور شد: این طرح در راستای ذخیره سازی بیشتر آب در منبع آب شرب برای تمام شهر صورت گرفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد