سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری
سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

www.samancity.ir

ترافیک در شلوغ ترین شهر توریستی چهارمحال و بختیاری

ترافیک و بی نظمی در خیابانهای اصلی شهر سامان به عنوان شلوغ ترین شهر توریستی چهارمحال و بختیاری از معضلات جدید و مهم این شهر محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شهر سامان یکی از شهرهای توریستی چهارمحال و بختیاری و کشور محسوب می شود که سالانه میزبان مسافران بسیار زیادی از سراسر کشور است.

این شهر با نزدیکی به پل تاریخی زمانخان و همجواری با رودخانه زاینده رود و دارا بودن باغستانهای بادام، هلو و... از شهرت بسیار زیادی  در جذب مسافر برخوردار است.

ورود مسافر در بهار و تابستان به این منطقه  به شدت افزایش پیدا می کند و ورود مسافر درپاییز و زمستان کاهش پیدا می کند.

هم اکنون که در فصل زمستان هستیم و ورود مسافر بسیار کاهش پیدا کرده است ترافیک و بی نظمی هایی رانندگی در خیابانهای اصلی شهر مشاهده می شود که از مشکلات مهم این شهر به شمار می رود.

هم اکنون بی نظمیهای در سه راهی قدس، میدان امام و خیابان عمان این شهر مشاهده می شود، که مشکلات زیادی برای مردم به وجود آورده است.

عکسها تزئینی است

بیشترین ترافیک در خیابان اصلی است و پارک خودروها در مناطق پارک ممنوع  از دلایل اصلی ایجاد ترافیک محسوب می شود.

شناسایی  چهار محل برای نصب چراغ راهنمایی و رانندگی

شهردار سامان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه مکان های شناسایی شده برای داشتن چراغ های راهنمایی و رانندگی سه راه قدس، میدان امام، میدان عمان، ورودی شهر از طرف جاده جعفر آباد  میدان شهدا است ، اظهار داشت: علت اصلی ایجاد ترافیک خروجی و ورودی شهر ورود ماشین هایبین شهری در این شهر است.

 تجمع پاساژها و بانکها در خیابان اصلی دلیل اصلی ترافیک

محسن حیدری با اشاره به اینکه یکی دیگر از دلایل ترافیک بالای خیابان اصلی این شهر تجمع بانک ها و پاساژها در این خیابان است، بیان داشت: به دلیل اینکه مردم بیشتر با بانک ها در ارتباط هستند خودرو های خود را در مکانها پارک ممنوع خیابان اصلی  پارک می کنند واین امر موجب ترافیک در داخل شهر می شود.

وی با بیان اینکه در گذشته پارکینگ مناسب برای این شهر پیش بینی نشده، اذعان داشت: در حال حاضر خیابان اصلی این شهر ظرفیت ایجاد پارکینگ را ندارد.

حیدری عنوان کرد: برای اصلاح و از بین بردن ترافیک باید از تدابیر طرح هندسی چهار راه معابر، حضور مامور در ایام پرترافیک  بر سر جاده ها و خیابان های اصلی ، ایجاد پارکینگ عمومی و ... برای کاهش ترافیکی شهراستفاده کرد.

نبود پارکینگ عمومی در مرکز شهر

شهردار سامان با بیان اینکه عمده مشکل شهر سامان نبود پارکینگ عمومی در مرکز شهر است، تصریح کرد: در طرح تفضیلی مکان های مناسبی برای ایجاد پارکینگ دیده شده است که به دلیل مشکلات مالی شهرداری  بزودی این مشکل حل خواهد شد.

شناسایی مکانهای پر ترافیک و نیاز به چراغهای راهنما به عهده شهرداری است 

رئیس راهنمایی و رانندگی استان چهار محال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار مهر در راستای نبود چراغ راهنمایی و رانندگی در خیابان های شهر سامان، گفت: راهنمایی و رانندگی تنها به عنوان یک کارشناس عمل می کند و خرید تابلو های و ایجاد پارکینیگ باید توسط متولی شهر، شهرداری صورت پذیرد.

حسین پور قیصر با اشاره به اینکه تنها کنترل ترافیک شهر با راهنمایی و رانندگی است، بیان داشت: شناسایی مکان ها پر ترافیک و نیاز به چراغ های راهنمایی و رانندگی به عهده شهرداری است.

وی بیان داشت: راهنمایی و ورانندگی استان در راستای نصب چراغ های فرمان در میدان ها و تقاطع ها هیچ مشکلی ندارد.

با توجه به اینکه در حدود کمتر از سه ماه دیگر با فصل بهار فاصله داریم و ورود مسافر در نیمه اول سال به این شهر به شدت افزایش پیدا می کند، ضرورت دارد ترافیک شهر و بی نظمیها ساماندهی و منترل شود و شهر آماده پذیرایی از مسافران شود.

نظرات 1 + ارسال نظر
سامانی یکشنبه 10 دی 1391 ساعت 09:04

همشهری عزیز با تشکر از وبلاگ خوبتون چرا از تصاویر شهر خودمون استفاده نمی کنید؟
درضمن اگه امکان داره بخشی رو به تصاویر با کیفیت از طبیعت سامان اختصاص بدید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد