سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری
سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

www.samancity.ir

تبدیل بخش سامان به قطب نمونه گردشگری کشور

جواد عبداللهی افزود: زیرساخت های منطقه نمونه گردشگری سامان، نظیر: آب، برق، گاز، راه و پوشش رادیو و تلویزیون، با پیگیری های انجام شده از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تأمین شده است.

وی گفت: اجرای این طرح که در فاصله 35 کیلومتری شهرکرد قرار دارد، از مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهوری و هیأت دولت، به استان چهارمحال و بختیاری است که سرمایه گذار این منطقه نمونه گردشگری نیز مشخص شده و به محض دریافت پروانه ساخت، عملیات اجرای منطقه نمونه گردشگری سامان آغاز خواهد شد.

کارشناس مناطق نمونه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری افزود: هتل، مهمانسرا، رستوران، بازار شهر، پست، درمانگاه، پیست دو چرخه سواری، اسب سواری، بالن سواری، کوهنوردی، سالن بولینگ، بیلیارد، نمایشگاه تجاری، مرکز همایش ها، باغ کودکان و تله کابین، از مهم ترین زمینه های سرمایه گذاری این طرح است.

عبداللهی گفت: دریاچه سد زاینده رود، رودخانه زاینده رود، پل زمانخان، باغ و مزارع کنار رودخانه، امامزاده باباپیراحمد و جاده چهار خطه، از مهم ترین مزیت های منطقه نمونه گردشگری سامان است.

مناطق نمونه گردشگری، به محدوده ای جغرافیایی اطلاق می شود که در این محدوده، یک یا چند و یا مجموعه ای از جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی وجود دارد که وجود آنها انگیزه ای برای سفر و اقامت گردشگران خواهد بود.

با توجه به عرصه مورد نیاز برای احداث تأسیسات گردشگری، اعم از اقامتی و پذیرایی و زیر ساخت های مورد نیاز در این محدوده جغرافیایی به حسب ظرفیت و مساحت عرصه در چهار سطح محلی، استانی، ملی و بین المللی ‌سطح بندی می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد