سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری
سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

www.samancity.ir

ترافیکهای چند ساعته در منطقه گردشگری پل زمانخان

 افزایش ورود مسافر و گردشگر به منطقه گردشگری پل تاریخی زمانخان سامان در استان چهارمحال و بختیاری از طرفی و ظرفیت عبور کم جاده از طرف دیگر موجب ایجاد ترافیک سنگین در این منطقه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، با آغاز دور دوم سفر های تابستانی کشور، استان چهار محال و بختیاری یکی از استان های است که مورد توجه مسافران قرار گرفته است و در این ایام شاهد حضور بسیار زیاد مسافران در این استان هستیم.

یکی از کانون های گردشگری که مورد توجه مسافران و گردشگران قرار گرفته پل تاریخی زمانخان و حاشیه زاینده رود در این استان است.

پل تاریخی و تفریحی زمانخان واقع در شهر سامان است، عمده مشکلی که در این منطقه در هفته اخیر شاهد بوده ایم ترافیک سنگین پل زمانخان است.

بیش از ظرفیت جاده پل زمانخان در این مسیر تردد صورت می گیرد و این مسیر نیاز به جاده ای برای تردد دارد.

ترافیک سنگین در پل زمانخان موجب شده است که شهر سامان و منطقه پل زمانخان دچار یک نابسامانی شود.

ترافیک این منطقه از پل ایلبیگی که یکی ازروستا های ساحلی زاینده رود است شروع و تا هتل گل های سامان ادامه دارد و این ترافیک درعصر روز پنج شنبه و جمعه به یک الی سه ساعت می رسد.

ترافیک سنگین این منطقه موجب شده که سفر خوش مسافران در دقایقی پایانی سفر به این منطقه برای آنها به دلیل ترافیک دو سه ساعته آزار دهنده باشد، زیرا بیشتر مسافرانی که عزم سفر به این منطقه را داشته اند و می خواستند خود را از قیل و قال مسائلی از قبیل ترافیک، بوق و سر و صدای ماشینی ها و .... رها کنند  را در این منطقه شاهد هستند.

ترافیک پل زمانخان نه تنها برای گردشگران بلکه برای اهالی منطقه سامان و حاشیه زاینده رود تبدیل به یک معضل شده است.

ترافیک پل زمانخان نیاز به این دارد که مورد توجه مسئولین قرار گیرد و با توجه به استقبال گردشگران و مسافرین در همه ایام سال نیاز به بالا بردن ظرفیت این منطقه در مواردی از قیبل جاده دسترسی، پارکینگ وامکانات رفاهی و خدماتی و ... است.

نبود پارکینگ موجب شده که ترافیک در این منطقه بیش از بیش باشد زیرا که تمامی مسافران و گردشگران خودر و های خود را در کنار جاده پارک می کنند و همین موضوع موجب شده که تردد به سختی در این مسیر صورت گیرد.

پل تاریخی زمانخان از بی برنامگی و نبود مدیریت هماهنگ و منسجم رنج می برد و منطقه ای است  که حل مشکلاتش از توان تنها یک دستگاه خارج است و نیاز به همت همه دستگاههای اجرایی و خدمات رسان دارد.

یکی از مسافران این منطقه که از استان خوزستان به این استان سفر کرده بود و در ترافیک چند ساعته این منطقه معتل شده بود در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت:  منطقه تاریخی پل زمانخان  منطقه بسیار زیبایی بود که متاسفانه  در این منطقه مشکلات بسیار زیاد که ما با آن مواجه شدیم موجب شد خاطره بدی از این منطقه داشته باشیم.

مردانی بیان داشت: در هنگام ورود به این منطقه در ترافیک گیر کردیم و دقیقا چند ساعت معطل شدیم.

وی به مشکلات دیگر این منطقه اشاره کرد و ادامه داد: نبود محل طبخ غذا و رستوران مناسب، پارکینگ، وجود سرویس بهداشتی مناسب از مشکلات این منطقه  است.

فرماندار شهرستان شهرکرد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه چیزی حدود پنج، شش برابر ظرفیت پل زمانخان مسافر در این منطقه حضور پیدا می کند، بیان داشت: دلیل اصلی وجود ترافیک در این منطقه نبود یک مسیر اضافی است.

مراد کاظمی بیان داشت: با توجه و به حجم زیاد جمعیت و تراکم زیاد این منطقه در ستاد تسهیلات استان ظرفیت این منطقه افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه در راستای حل این مشکل در جلسه ستاد تسهیلات و شورای ترافیک تصویب شده که از هتل گلهای سامان تا پل ایلبگی  جاده ایجاد شود، اذعان داشت: و مسیر پل زمانخان مختص مسافران و گردشگران منطقه پل زمانخان باشد و مسیرهتل گلهای سامان تا پل ایلبگی برای تردد اهالی منطقه در نظر گرفته شده است.

کاظمی با اشاره به اینکه با عنایت مسئولین استانی با افزایش و بالا بردن ظرفیت های این منطقه بخش عمده ای از مشکلات حل خواهد شد، عنوان کرد: برای حل مشکلات باید تمامی دستگاه ها با یکدیگر هماهنگی و همکاری در جهت حل مشکلات این منطقه و شهرستان داشته باشند.

در نیمه دوم مرداد ماه بیش از 80 هزار مسافر به پل تاریخی زمانخان سفر داشته اند.

معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار مهر در این خصوص اظهار داشت:  این ترافیک در این منطقه بصورت مقطعی است و حل آن ضرورت دارد.

محمود عیدی بیان داشت: در جلسه ستاد تسهیلات و شورای ترافیک تصویب شده است که از هتل گلهای سامان تا پل ایلبگی جاده برای عبور ساکنین و محلی ها برای کاهش ترافیک در این منطقه در نظر گرفته شود و این مشکل با توجه به زمان باید حل شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد