سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری
سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

www.samancity.ir

تصفیه‌خانه سامان بهره‌‎برداری شد

تصفیه‌خانه شهر سامان از توابع شهرستان شهرکرد امروز با حضور فرماندار شهرکرد به بهره‎برداری رسید.

خبرگزاری فارس: تصفیه‌خانه سامان بهره‌‎برداری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، فرماندار شهرکرد صبح امروز در مراسم افتتاحیه این تصفیه‌خانه، اظهار داشت: با بهره‌برداری از این طرح آب مورد نیاز صنایع موجود در شهرک‌های صنعتی قطب یک و دو و همچنین آب مورد نیاز اراضی کشاورزی و آبیاری فضای سبز تأمین خواهد شد.

مراد کاظمی افزود: آب مورد نیاز صنایع در این تصفیه‌خانه توسط دستگاه‌های پیشرفته تصفیه شده و مجدداً در مدار استفاده قرار خواهد گرفت.

وی مساحت این واحد تصفیه‌خانه را 95 هزار مترمکعب اعلام کرد و گفت: احداث این تصفیه‌خانه یکی از مصوبات دور دوم سفرهای هیئت دولت به این استان است که امروز شاهد به بهره‌برداری رسیدن این پروژه هستیم.

کاظمی با بیان اینکه این تصفیه‌خانه در فاصله 5/1 کیلومتری شهرکرد ـ سامان واقع شده است، گفت: اعتبارات تخصیص داده شده برای این پروژه افزون بر 17 میلیارد ریال است که در مدت 9 ماه مراحل اجرایی احداث آن به پایان رسیده است.

فرماندار شهرستان شهرکرد حجم فاضلاب ورودی این تصفیه‌خانه را یک هزار میلی‌گرم بر لیتر اعلام کرد و افزود: سیستم تصفیه‌خانه IFESBUER است که در ورودی فاضلاب پس از ورود به تصفیه‌خانه از طریق کانال به عرض 50 سانتی‌متر به سمت آشغال‌گیری مکانیکی و سپس آشغال‌گیری دستی می‌رود که در این مسیر مواد جامد درشت از آن جدا می‎شود.

وی در ادامه بر ضرورت صرفه‌جویی در مصارف آب با توجه به بروز خشکسالی‌های اخیر تأکید کرد و گفت: کمبود آب و خشک شدن تدریجی چاه‌ها نگران‌کننده است و لازم است استفاده از منابع سطحی آب جایگزین سفره‌های زیرزمینی شود.

فرماندار شهرکرد با تأکید بر اهمیت حفظ و صیانت از منابع آب‌های زیرزمینی در این استان، گفت: با توجه به اینکه منابع آب‌های زیرزمینی اهمیت بسیاری داشته، بر همین اساس نیاز به مدیریت و بهره‌برداری بهینه دارند تا بتوان در مواقع بحرانی از این تکیه‌گاه ارزشمند استفاده کرد.

وی با بیان اینکه پرهیز از وارد آمدن خسارات بیشتر به این منابع و تجدید ذخائر بسیار ضروری است، افزود: این در حالی ست که برداشت‌های بی‌رویه، این گنجینه را به سوی نابودی همیشگی سوق خواهد داد.

کاظمی خاطرنشان کرد: بر همین اساس باید توجه داشت که منابع آب‌های زیرزمینی به عنوان ذخیره‌ای برای دوران خشکسالی و کم‌آبی هستند که به همین جهت حفاظت از آنها اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد