سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری
سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

www.samancity.ir

جشنواره هلو سیزدهم شهریور ماه ‌امسال‎ در سامان برگزار می‌شود

رئیس خانه کشاورز چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با 13 شهریور ماه سال ‌جاری برای نخستین بار در این استان جشنواره یک روزه هلو در شهر سامان برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: جشنواره هلو سیزدهم شهریور ماه ‌امسال‎ در سامان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد طاهر نوربخش بعد از ظهر امروز در نشست شورای اداری سازمان جهاد کشاورزی این استان، اظهار داشت: جشنواره هلو برای نخستین بار در این استان با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صنعت و معدن، بخشداری سامان و شوراهای اسلامی شهر و بخش سامان و با حضور مسئولان استانی برگزار خواهد شد.

وی افزود: این جشنواره در 13 شهریور ماه سال جاری در شهر سامان با هدف شناساندن کیفیت و مرغوبیت هلوی استان به کشور و عرضه مستقیم هلو به مردم به مدت یک روز برگزار خواهد شد.

نوربخش در ادامه با بیان اینکه باغات هلوی استان در حاشیه زاینده‌رود و شهرستان شهرکرد واقع است، گفت: با توجه به اینکه توسعه روزافزون جمعیت نیاز به تأمین غذا را روز به روز افزایش می‌دهد، برهمین اساس ضرورت استفاده از راهکارهای مناسب به منظور کاهش حداقلی ضایعات محصولات پس از برداشت در استان بیش از پیش ضروری و لازم است.

رئیس خانه کشاورز چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: افزایش سطح زیر کشت، افزایش عملکرد در واحد سطح، دستیابی به ارقام برتر، مدیریت عملیات زراعی شامل دفع آفات و بیماری‌ها، آبیاری، تغذیه، هرس از جمله راهکارهای اساسی افزایش تولید است.

وی بر ضرورت استفاده از تکنیک‌های جدید و بهره‌گیری صحیح و افزایش بهره‌وری در کشت و برداشت محصولات باغی استان تأکید کرد و گفت: بر همین اساس استفاده از راهکارهایی از جمله استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار به ویژه آبیاری قطره‌ای و غنی‌سازی خاک کمک موثری در راستای ارتقای کیفیت محصولات باغی خواهد بود.

نوربخش تصریح کرد: استان چهارمحال و بختیاری به دلیل برخورداری از آب و هوای مناسب از استان‌های مستعد در امر باغداری است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد