سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری
سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

www.samancity.ir

گذری بر زندگی معلم شهید نصرت‌الله ذبیحی سامانی

مدیر عقیدتی و نظارت حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی سامان از اجرای چهارمین جلسه طرح " هر هفته با شهدا" در سامان خبر داد.

فرزاد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه چهارمحال و بختیاری- افزود: در چهارمین هفته از اجرای این طرح که با هدف آشنا کردن دانش‌آموزان با روحیات شهدای دفاع مقدس در منطقه سامان اجرا می‌شود، گذری بر زندگی معلم شهید "نصرت‌الله ذبیحی سامانی" انتشار یافت.

وی ادامه داد: این معلم سرافراز شهید(نصرت الله ذبیحی) متولد پنجم خرداد سال 1316 در شهر سامان بود که روز هشتم مهرماه 1359 در شهر آبادان به درجه رفیع شهادت نایل شد. این معلم شهید پس از اخذ مدرک تحصیلی دیپلم به استخدام آموزش و پرورش درآمد و با شرکت در کنکور سراسری در رشته شیمی پذیرفته شد. ذبیحی سامانی با اخذ مدرک کارشناسی شیمی مشغول تدریس شد و در هشتم مهرماه 59 بر اثر اصابت ترکش خمپاره در ساختمان اداره آموزش و پرورش شهر آبادان به درجه رفیع شهادت نایل شد.

در فرازی از وصیت نامه این شهید والامقام آمده است: " ... چنانچه سعادت شهادت یافتم وصیت می کنم که وارثی ندارم و آنچه اندوخته دارم به کمک مسئولان جمهوری اسلامی ایران، دبستانی در زادگاهم احداث نموده تا بعد از شهادت من مورد استفاده همشهریان عزیزم قرار گرفته و این بنیاد عام المنفعه باقی ماند. "

نظرات 1 + ارسال نظر
مریم یکشنبه 22 بهمن 1391 ساعت 23:11

سلام اولا وبتون خوب بود یه خواهشی دارم چرا از شهید حسین کارگر فرزند امیر کارگر شهر سامان مطلبی نیست مگه اون شهید نیت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد