سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری
سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

www.samancity.ir

فرهنگسرای چند منظوره سامان احداث می‌شود

بخشدار سامان گفت: با واگذاری زمین مورد نیاز و تامین اعتبار فرهنگسرای چندمنظوره در سامان احداث می‌شود.

خبرگزاری فارس: فرهنگسرای چند منظوره سامان احداث می‌شود

اصغر مظفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد به اقدامات و فعالیت‌های انجام گرفته از سوی این بخشداری در سال گذشته اشاره و اظهار داشت: اهم این فعالیت‌ها و اقدامات در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی، پروژه‌های راه و ترابری، حوزه بهداشت و درمان، پروژه‌های آب و فاضلاب روستایی و شهری و پروژه‌های گردشگری است.

وی افزود: در هر یک از این حوزه‌ها اقدامات بسیاری در راستای عمرانی و آبادانی این بخش صورت‌گرفته و امید می‎رود در سال جاری نیز بتوان اقدامات موثر و کارآمدی برای این بخش انجام داد.

مظفری از احداث فرهنگسرای چندمنظوره در سامان خبر داد و افزود: زمین و اعتبار لازم برای احداث این فرهنگسرا در سال گذشته تامین شده است و در سال جاری عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی، اصلاح و رفع نقاط حادثه‌خیز را از مهم‌ترین اقدامات این بخشداری در حوزه راه و ترابری عنوان کرد و ادامه داد: اجرای روکش آسفالت، نصب گاردیل محور حاشیه زاینده‌رود افزون بر 8 کیلومتر، تعویض جاده خروجی سامان تا سه راهی هتل، به‎سازی مسیر شوراب صغیر ـ ایلبگی، احداث جاده جایگزین سه‌راهی هتل تا سه‌راهی چم‌عالی، روکش آسفالت سامان ـ تیران، پی‌گیری احداث جاده هوره ـ اصفهان از دیگر اقدامات انجام گرفته در این حوزه است.

بخشدار سامان اظهار داشت: اجرایی شدن پروژه بیمارستان 10 تختخوابی شهر سامان از محل اعتبارات سفر دوم هیئت دولت، احداث خانه بهداشت روستاهای چم‌خلیفه و ایلبگی، ایجاد ایستگاه اورژانس هوره، احداث ساختمان اورژانس جاده‌ای سامان و پیگیری ایجاد ایستگاه امداد و نجات هلال‌احمر در پلیس راه سامان از جمله پروژه‌های بهداشت و درمان این بخشداری در سال گذشته بوده است.

مظفری، بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی هفت روستای این بخش را از مهمترین پروژه‌های آب و فاضلاب روستایی و شهری این بخشداری برشمرد و تصریح کرد: با ایجاد این مجتمع، هفت روستای کاهکش، چم‌خرم، چم‌نار، شوراب‌صغیر، شوراب‌کبیر، چمزین و چلوان از نعمت آب سالم و آشامیدنی برخوردار شدند.

وی افزود: برای آبرسانی به 9 روستای دیگر این بخش نیز مجتمع آبرسانی در سال گذشته ایجاد شد که تاکنون پیشرفت 70 درصدی داشته و امید می‌رود به زودی به بهره‌برداری برسد و مردم روستاهای چم‌کاکا، سوادجان، دشتی، هوره، چم‌جنگل، چم‌خلیفه، چم‌عالی، ایلبگی و چم‎چنگ از این نعمت بهره‌مند گردند.

بخشدار سامان به دیگر پروژه‌های آب و فاضلاب روستایی و شهری این بخش اشاره کرد و گفت: اجرایی شدن خط انتقال آب شرب شهر سامان، تصفیه‌خانه تامین آب شرب، تملک زمین و تامین اعتبار380 میلیون تومان در سفر سوم هیئت دولت، مطالعه سیستم دفع فاضلاب، اصلاح شبکه آب شرب در بیشتر روستاه و شهر سامان، احداث 10 مخزن آب شرب و اجرای خطوط بین مخازن روستاها و توسعه و بازسازی شبکه آب آشامیدنی روستای کاهکش از جمله این پروژه‌ها بوده است.

مظفری با بیان اینکه بخش سامان از ظرفیت بالایی برای توسعه گردشگری برخوردار است، تصریح کرد: در همین راستا در سال گذشته هشت پروژه گردشگری در این بخش اجرا کرده که امید می‎رود گام مهمی در راستای توسعه صنعت گردشگری در استان داشته باشد.

وی ساماندهی مجتمع تفریحی، گردشگری پل زمانخان را از مهم‌ترین پروژه‌های گردشگری این بخش دانست و گفت: برای اجرای این پروژه افزون بر 120 میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

مظفری ادامه داد: تصویب ایجاد منطقه نمونه گردشگری در اراضی ملی و روستاهای دشتی و چم‌کاکا از سوی سرمایه‌گذار، اجرای سنگ‌فرش قسمتی از معابر روستاهای چلوان و یاسه‌چاه، پیگیری ایجاد منطقه گردشگری در روستاهای چلوان و چم‌زین، پیگیری و آزادسازی بستر رودخانه زاینده‎رود، ایجاد جاده توریستی روبروی پل زمانخان و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری حاشیه زاینده‌رود منطقه سامان از مهمترین این پروژه‌ها است.

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] یکشنبه 3 شهریور 1392 ساعت 15:08

پس این فرهنگسراتون کو ؟ کی میخواید احداث کنید؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد