سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری
سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

www.samancity.ir

بازدید 1.5 میلیون نفر از کانون‌های گردشگری سامان

 بخشدار سامان گفت: در ایام تعطیلات نوروز امسال بالغ بر 1.5 میلیون نفر از کانون‌های گردشگری این بخش بازدید و دیدن کردند.

خبرگزاری فارس: بازدید 1.5 میلیون نفر از کانون‌های گردشگری سامان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، اصغر مظفری ظهر امروز پنج‌شنبه در نشست ستاد تسهیلات سفر این بخش با اعلام این خبر اظهار داشت: از 25 اسفند ماه سال گذشته تا 13 فروردین سال جاری بالغ بر 1.5 میلیون مسافر به این بخش سفر کرده و از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و گردشگری آن دیدن کردند.

وی تصریح کرد: پل زمانخان یکی از مهم‌ترین کانون‌های گردشگری استان چهارمحال و بختیاری است که همه‌ساله تعداد زیادی از گردشگران را به سوی خود جذب می‌کند.

مظفری افزود: به زودی طرح ساماندهی پل زمانخان با هدف تقویت زیرساخت‌های گردشگری تهیه و با مشارکت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان و شهرداری سامان اجرا خواهد شد.

بخشدار سامان احداث پارکینگ طبقاتی در پل زمانخان را از نیازهای مهم و اساسی در این مجموعه تفریحی دانست و افزود: ما از سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این مجموعه تاریخی و تفریحی استقبال کرده و حمایت می‎کنیم.

وی افزود: هم‌اکنون بیش از 300 محل اقامتی و ویلا در بخش سامان موجود است که از این تعداد تنها 9 واحد دارای مجوز جذب گردشگر و مسافر است.

مظفری به ظرفیت‌های گسترده گردشگری در بخش سامان اشاره کرد و با تاکید بر اهمیت توسعه و رونق صنعت گردشگری در این بخش افزود: بر همین اساس لازم است تا با استفاده مطلوب‌تر از ظرفیت‌ها و ایجاد زیرساخت‌ها به افزایش تقاضای سفر در این بخش بیش از پیش توجه شود.

وی اضافه کرد: بهره‌مندی مناسب از توانمندی‌های این بخش در زمینه گردشگری می‌تواند تأثیر مثبتی بر ارتقای وضعیت درآمد، اشتغال و رفاه اجتماعی داشته باشد.

وی بیان کرد: باید به صنعت گردشگری به عنوان یک پدیده تحول‌برانگیز و پویا که آداب و رسوم، فرهنگ، مراودات، ارتباطات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را به هم نزدیک و شکوفا می‌کند، نگریست و پیگیر مسائل آن بود.

بخشدار سامان ادامه داد: بدون مشارکت بخش خصوصی و اجرای سیاست‌های کلان و حمایتی دولت، توسعه‌ گردشگری امکان‌پذیر نیست و در صورت تغییر نگاه تحول‌آفرین و خلاقانه در مدیریت بخش گردشگری، ارائه‌ راهکارهایی برای انسجام هرچه بیشتر بخش خصوصی و کاهش تصدی‌گری‌های دولت توسعه‌ صنعت گردشگری محقق خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد