سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری
سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

www.samancity.ir

43 حلقه چاه آب در چهارمحال و بختیاری خشک شد

اصغر یزدانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در مدت دو سال گذشته افزون بر 43 حلقه چاه آب در استان چهارمحال و بختیاری خشک شده است که در صورت تداوم وضعیت موجود روند تأمین آب شرب ساکنین شهرهای این استان بحرانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر میزان آبدهی چاه‌های آب این استان از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست، گفت: با خشک شدن برخی از سفره‌های آب‌های زیرزمینی در سطح استان وضعیت چاه‌های آب با وخامت روبه‌رو شده است که برهمین اساس بهره‌برداری از آب‌های سطحی در دستور کار قرار گرفته است.

یزدانی در ادامه با اشاره به فعالیت‌ها و پروژه‌های در دست اجرای این شرکت، گفت: احداث تصفیه‌خانه آب در شهر سامان از جمله این پروژه‌ها محسوب می‎شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری افزود: شهر سامان که نزدیک رودخانه خروشان زاینده‌رود واقع است، در تابستان‌ها با مشکل کمبود آب مواجه است که بخشی از آن به دلیل خشکسالی‌ها و بخش دیگر به دلیل عدم مدیریت مصرف آب است.

وی مشارکت مردم را استفاده درست از آب و پرهیز از هدر دادن آن دانست و گفت: تلاش ما آسایش و رفاه برای مردم است.

یزدانی با اشاره به پروژه تصفیه‌خانه آب در سامان، افزود: عملیات اجرایی این طرح در سال گذشته آغاز شده و تاکنون پیشرفت فیزیکی 20 درصدی داشته است و علاوه بر آن 40 درصد از تجهیزات مورد نیاز این تصفیه‌خانه نیز تامین شده است.

وی اظهار امیدواری کرد که با اختصاص اعتبار مورد نیاز این تصفیه‌خانه شاهد بهره‌برداری آن در سال 1392 باشیم.

یزدانی خاطرنشان کرد: تاکنون اعتباری افزون بر 20 میلیارد ریال برای این تصفیه‌خانه هزینه شده و 70 میلیارد دیگر برای تکمیل آن مورد نیاز است.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح انتقال آب بن ـ بروجن، گفت: اجرای این طرح به‌عنوان یک اولویت در دستور کار قرار دارد، چراکه با اجرای این طرح ساکنین شهرهای واقع در مسیر انتقال آب از مزایای این طرح بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با اشاره به ایجاد موانع بر سر راه اجرایی شدن این پروژه توسط شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان گفت: این موانع علت اصلی تأخیر در اجرایی شدن پروژه با سرعت لاک پشتی است.

وی حمایت استاندار چهارمحال و بختیاری را از این طرح قابل تقدیر دانست و گفت: اجرایی شدن پروژه‌های انتقال آب از این استان باید با تایید نظرات کارشناسی شده و در نهایت عدالت اجرایی شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد