سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری
سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

www.samancity.ir

باغات بادام سامان نگین چهارمحال و بختیاری

منطقه سامان چهارمحال و بختیاری با داشتن باغات بادام گسترده و زیبا در کوهستانها و دره های رودخانه زاینده رود به مانند نگینی در این استان می درخشد.
به گزارش خبرنگار مهر، وقت سبزینه باغ فرارسیده و زاینده رود با خروشش می تازد و بهار با پیراهن سبزش به تابستان سلام می دهد و درخت به خویشاوندی با زمین و گیاه می بالد و با صبح سرود هزاران بلبل، همنوایی و صدای خیناگری شاخسارانش را طنین انداز می کند.
درختان بادام شهرستان شهرکرد در منطقه سیاحتی شهرسامان در حاشیه زاینده رود، چشم انداز بسیار نادر طبیعت در منطقه زاگرس پدید آورده است.
به برگ و بادام نشستن بادامستانهای منطقه سامان شهرکرد، این روزها جلوه دیگری از زیبایی طبیعی چهارمحال و بختیاری را نمایان کرده، تو گویی سبزی درختان بادام، شکرگزاری همه زیبایی دنیاست.
گویی در این منطقه به جز رنگ سبز رنگ دیگری وجود ندارد و بر گونه های درخت سرسبزی قرار گرفته است.
از شهر سامان که بگذرید به بادامستانها می رسید، در حالیکه در زیر درختان خوشه های سبز گندم و جو با نوازش باد جلوه گری می کنند و این جلوه در اواخر بهار در اوج زیبایی است.
چشم انداز پل تاریخی زمانخان، رودخانه خروشان زاینده رود و طبیعت مجاور این گردشگاه که مملو از بادامستانهای  سبز پوش، رامشگر اذهان انسانهای زیباپسند است.
منطقه سامان این استان زیباترین منطقه برای دیدن خروشیدن واقعی رودخانه زاینده رود است  وهمچنین می توان در این محل  آب زلال وموجهای خروشان این رودخانه بزرگ را در میان درختان بادام مشاهده کرد.
این روزها که به علت خشکسالی، رودخانه زاینده رود دراصفهان خشک شده با طی مسافت حدودا 110 کیلومتر از اصفهان و وارد شدن در منطقه سامان استان چها محال و بختیاری می توان زیبایی رود خانه زاینده رود را در کنار ماهی ها و زلالی آن مشاهد کرد.
روستاهای زیبای هوره، یان چشمه، یاسه چاه و روستاهای چم های چندگانه سامان ، با چشم انداز زیبای بهاری در میان این باغهای بادام و گردو ، دیدنی تر از آن است،که با رنگها و واژگان به وصف آید.
چهارمحال وبختیاری دارای ‎ 40هزار هکتار باغات مختلف است اما باغات بادام شهرستان شهرکرد در بخش سامان در فصل بهار و تابستان  با ‎ 12هزار هکتار ، بار تمام زیبایی باغات استان را بردوش می کشد.
وجود پل تاریخی زمانخان با ‎ 12متر ارتفاع و قدمت زیاد، وجود مقبره دهقان سامانی و باغات بادامستانهای این شهر  از زیبایی های دیگر این منطقه است و امکانات تفریحی و اقامتی برای ورود مسافران آماده است.
شهردارسامان در گفتگو با خبرنگار مهردر سامان اظهار داشت: تمام شرایط تفریحی و اقامتی در سامان برای گردشگران پل زمان خان آماده شده است.
محسن حیدری با بیان اینکه امکانات این تفرجگاه مفرح در برخی ایام سال نظیر نوروز و تابستان جوابگوی حجم گردشگران نیست، افزود: در ایام نوروز امسال کثرت گردشگران در این مکان خدمت رسانی به مسافران را دچار مشکل کرد.
وی با بیان اینکه واقع شدن پل زمانخان در100کیلومتری اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی کشور بر رونق گردشگری این سیاحتگاه با چشم انداز بدیع افزوده است، تصریح کرد: در عین حال هرگونه ساخت وساز دراین گردشگاه نیازمند تخصص و مهندسی روز است.
وی با بیان اینکه برخی فعالیتهای عمرانی انجام گرفته در این مکان را تخصصی ندانست و اظهار داشت: حاشیه ی زیبای رودخانه زاینده رود در سامان شامل تفرجگاه پل زمانخان تا مناطق زیبا و دیدنی کم نظیر بالادست، نیارمند تدوین یک طرح جامع گردشگری است.
وی افزود: ازاسفند سال گذشته با لایروبی رودخانه زاینده رود در حاشیه پل زمانخان و توسعه روشنایی قسمت های شمالی وجنوبی پل، این مکان تاریخی برای گردشگران مهیا شده است.
حیدری افزود: برای بازسازی وبهسازی این تفرجگاه  بیش از یک میلیارد ریال ازمحل شهرداری سامان هزینه شده است.
یکی از گردشگران در این منطقه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برای نخستین بار به این محل می آیم و واقعا تاکنون حاشیه هیچ روخانه ای را به زیبایی رودخانه زاینده رود درسامان ندیده بودم.
رشید شاهرخ با بیان اینکه درختان بادام در کنار رودخانه جلوه زیبایی ایجاد کرده است، بیان داشت: بادام آویزان شده از درختان بر روی روخانه برایم خیلی زیباست.
وی همچنین به پل تاریخی زمانخان بر روی رودخانه اشاره کرد وعنوان کرد: ایستادن بر روی این پل واز بالا مشاهده خروشیدن موج های زاینده رود برایم خاطره انگیز است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد