سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری
سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

www.samancity.ir

تجمع هزار نفری در اعتراض به پروژه تونل گلاب

اهالی ۲۳ روستا و شهرهای بخش‌های سامان، بن و عده‌ای از مردم شهرکرد، اردل، کیار و دیگر نقاط استان در اعتراض به طرح‌های انتقال آب بین حوضه‌ای و حفر تونل گلاب و انحراف مسیر رودخانه زاینده‏رود به سمت استان اصفهان در روستای گرمدره از توابع بخش سامان، تجمع کردند و خواستار توقف عملیات اجرایی احداث این تونل و مسدود کردن آن شدند. 
به گزارش  فارس، جمعی از مردم، مسئولان و نمایندگان استان چهارمحال بختیاری در اعتراض به تغییر مسیر زاینده‌رود با حفر تونل گلاب توسط مسئولان استان اصفهان، امروز در حاشیه این رودخانه تجمع کردند.
در این تجمع اعتراض‎آمیز اهالی ۲۳ روستا و شهرهای بخش‌های سامان، بن و عده‌ای از مردم شهرکرد، اردل، کیار و دیگر نقاط استان در اعتراض به طرح‌های انتقال آب بین حوضه‌ای و حفر تونل گلاب و انحراف مسیر رودخانه زاینده‏رود به سمت استان اصفهان در روستای گرمدره از توابع بخش سامان تجمع و خواستار توقف عملیات اجرایی احداث این تونل و مسدود کردن آن هستند. 
دبیر خانه کشاورز چهارمحال بختیاری در حاشیه این تجمع در گفت‌وگو با خبرنگار ما، مهم‌ترین خواسته تجمع کنندگان را مشخص شدن حق آبه آنان بیان و تأکید کرد: تعیین میزان حق‎آبه، رعایت رژیم حقوقی رودخانه و توجه به مسائل زیست محیطی به عنوان اصلی‌ترین خواسته این افراد محسوب می‌شود. 
طاهر نوربخش افزود: قبل از بهره‌برداری تونل سوم کوهرنگ باید تمام خواسته‌های تجمع کنندگان برآورده شود. 
وی حفر تونل‌ گلاب در زیر سد زاینده رود را فاقد نظر کارشناسی دانست و گفت: با احداث این تونل علاوه بر ایجاد خسارات بسیار به حوزه کشاورزی به محیط زیست منطقه و رودخانه نیز آسیب‌های بسیار وارد خواهد شد. 
نوربخش با بیان اینکه چهارمحال بختیاری تامین کننده ۱۰ درصد از آب موردنیاز کشور است، گفت: با این وجود این استان دارای ۱۰ دشت ممنوعه است که دچار بحران خشکسالی هستند. 
وی ادامه داد: اگر انتقال آب به همین طریق ادامه یابد مرگ رودخانه زاینده‌رود نزدیک است، از این رو در حال حاضر تمام مردم این استان نگران انتقال بی‌حد و حساب آب این استان به سایر حوزه‌ها هستند. 
نوربخش بر ضرورت جلوگیری از تضییع حق‌آبه این استان تأکید کرد و گفت: مسئولان استان‌ها و وزارت نیرو باید میزان تخصیص‌ها را مشخص کنند. 
وی با اعتراض از نحوه خروج آب از این استان، گفت: بنابر اظهارات کارشناسان شیوه مطالعات و نحوه انتقال آب از این استان کارشناسی شده نیست و مسئولان مقامات وزارت نیرو باید دستور بررسی مجدد این مطالعات را صادر کنند. 
نوربخش خاطرنشان کرد: در غیر این صورت با اعمال شیوه‌های انتقال آب نابودی منابع آبی این دور از دسترس نخواهد بود. 
این تجمع اعتراض‌آمیز با حضور افزون بر یک‌هزار نفر از مردم چهارمحال بختیاری در اعتراض به طرح‌های انتقال آب این استان به استان‌های دیگر در روستای گرمدره از توابع بخش سامان در حال برگزاری است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد