سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری
سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

www.samancity.ir

تفرجگاه پل تاریخی 'زمانخان' نیازمند طرح جامع ملی گردشگری است

 شهردار شهر توریستی سامان در چهارمحال وبختیاری با بیان اینکه پل 'زمانخان ' یک اثر تاریخی ملی و متعلق به کل ایران است ،افزود: ساماندهی این اثر تاریخی با پذیرش سالانه میلیونها گردشگر از گوشه و کنار کشور، نیازمند طرح جامع است.

'محسن حیدری ' روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه امکانات این تفرجگاه مفرح در برخی ایام سال نظیر نوروز و تابستان جوابگوی حجم گردشگران نیست،افزود: در ایام نوروز امسال کثرت گردشگران در این مکان خدمت رسانی به مسافران را دچار مشکل کرد. 
پل زمانخان با شماره 1744در فهرست آثار ملی ثبت شده است. 
وی گفت: کمبود امکانات رفاهی، نبود پارکینگ،رستورانت و دیگر اماکن اقامتی و رفاهی مناسب از یک طرف و نبود یک طرح جامع برای اجرای برنامه توسعه و استفاده از ظرفیت های این مکان ضرورت تدوین طرح جامع و اختصاص اعتبار ملی برای ساماندهی این گردشگاه زیبا را دوچندان کرده است. 
وی با بیان اینکه واقع شدن پل زمانخان در100کیلومتری اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی کشور بر رونق گردشگری این سیاحتگاه با چشم انداز بدیع افزوده است، تصریح کرد: در عین حال هرگونه ساخت وساز دراین گردشگاه نیازمند تخصص و مهندسی روز است. 
محسنی برخی فعالیت های عمرانی انجام گرفته در این مکان را تخصصی ندانست و اظهار داشت: حاشیه ی زیبای رودخانه زاینده در سامان شامل تفرجگاه پل زمانخان تا مناطق زیبا و دیدنی کم نظیر بالادست، نیارمند تدوین یک طرح جامع گردشگری است. 
وی گفت: این مسیر یک مجموعه گردشگری یکپارچه است و نگاه نقطه ای به این پتانسیل ها برای سرمایه گذاری و ساماندهی نمی تواند اهداف گردشگری این محور یکپارچه به هم پیوسته را که جزو مناظر بدیع کشور است، محقق کند. 
براساس گزارش دریافتی از اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری هنوز طرح جامع برای تفرجگاه پل تاریخی زمانخان تدوین نشده است. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد