سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری
سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

www.samancity.ir

کمربند سبز حاشیه زاینده رود ،نگین گردشگری چهارمحال و بختیاری

تمامی مسیر حاشیه زاینده رود از سامان تا 'قراقوش' نزدیک سد زاینده رود ، مناظر زیبا و چشم نوازی دارد که از ترکیب رودخانه، باغ ‌های سرسبز دو طرف جاده و هوای پاک به وجود آمده است.

این مسیر به دلیل وجود مجموعه‌های تفریحی در پل 'زمانخان' شرایط اقلیمی مساعد در 9 ماه از سال و دسترسی نزدیک به شهرکرد و شهرهای استان اصفهان مورد توجه گردشگران بوده است. 
در انتهای این مسیر سد و دریاچه زاینده رود وجود دارد که زیبایی خاصی به این منطقه بخشیده است. در این مسیر زاینده رود هنوز از مناطق صنعتی عبور نکرده و رنگ آبی و تمیز آب همراه با هوای مطبوع و باغ‌های سرسبز اطراف آن بسیار دلپذیر است. 
منطقه سامان به لحاظ وجود باغات انبوه بادام، هلو و گردو به 'دالان سبز' شهرکرد شهرت دارد و پل تاریخی زمانخان چون 'نگینی 'بررونق گردشگری این مکان سیاحتی افزوده است. 
چشم انداز آب روان و وجود درختان سبزه متراکم ومرتفع به عنوان یکی از زیباترین جلوه های خلقت وطبیعت، تسبیح گویی خالق هستی وخوش آمدگوی هر مسافری به این منطقه است. 
نسیم خنکای آب سرد زردکوه از زیر پل زمانخان نوازشگر هر روح خسته ای است و چشم انداز بدیع این مکان مفرح با رودخانه پرخروش و حاشیه ای سبز ، خیره کننده چشم هرمسافری است. 
در تعطیلات نوروزی پل زمانخان شلوغ ترین مکان سیاحتی شهرکرد است و نزدیکی این مکان به مرکز چهارمحال وبختیاری و استان اصفهان باعث شده که این روزها این مکان با تراکم جمعیت گردشگر مواجه باشد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد