سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری
سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

www.samancity.ir

مجتمع دامداری سامان احداث می‌شود

بخشدار سامان گفت: مجتمع دامداری شهر سامان در زمینی به مساحت 110 هکتار در حومه این شهر احداث می‌شود

 اصغر مظفری پیش از ظهر امروز در نشست بررسی مسائل و مشکلات دامداری‌های سامان با اعلام این مطلب اظهار داشت: با توجه به ضرورت احداث این مجتمع سال گذشته به‌منظور انجام طرح مطالعاتی این مجتمع افزون بر 700 میلیون ریال اختصاص داده شد. 
وی افزود: مجوز انتقال خط لوله برای تأمین آب این مجتمع به طول 6 هزار و 10 متر و مجوز برداشت 26 لیتر در ثانیه آب از رودخانه زاینده‌رود صادر شده است. 
مظفری خاطرنشان کرد: مرحله آغاز خط انتقال آب این مجتمع تا پایان امسال اجرایی می‌شود. 
بخشدار سامان راه‌اندازی شبکه دامپزشکی در این بخش را گام مثبتی در راستای رفع مشکلات فراروی دامداران در این بخش عنوان کرد و گفت: نقش دامپزشکی در حمایت از کشاورزان و همچنین حفظ آنها در روستاها برای امور کشاورزی از طریق تامین بهداشت دام و سلامتی فرآورده‌های دامی بسیار مهم و اساسی است. 
وی با تاکید بر اینکه دامپزشکی با کنترل بیماری‌های مشترک در تحقق دام سالم و غذای سالم تلاش می‌کند، عنوان داشت: در این راستا دامپزشکی نظارت‌ها و خدمات مختلفی را به این واحدها به منظور جلوگیری از بیماری‌ها و حفظ سلامت دام و طیور انجام می‌دهد. 
مظفری با اشاره به نقش موثر زیربخش دام و طیور در تامین امنیت غذایی کشور بیان داشت: ظرفیت‌های موجود در عرصه تولیدات دام و طیور بسیار مناسب و نیازمند توجه بیش از پیش است. 
وی در مورد ضرورت‌های ایجاد مجتمع‌ دامپروری گفت: مشکلات زیست محیطی، ارتقای دانش دامپروری، بکارگیری فارغ‌التحصیلان بخش دام، بهبود کمی و کیفی محصولات دامی و کاهش هزینه تولید از جمله اهداف راه‌اندازی این مجتمع دامداری است. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد