سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری
سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

www.samancity.ir

شهرستان سامان در انتظار ماکت خلبان شهید اکبری است

 نسرین سامانی همسر خلبان شهید نمعت‌الله اکبری، گفت: خلبان شهید اکبری تنها شهید شهرستان سامان است که انتظار می‌رود بر طبق مصوبات صورت گرفته از سوی ستاد نیروهای هوایی ماکت خلبان شهید اکبری در این شهر برافراشته شود.

نسرین سامانی همسر شهید خلبان «نعمت‌الله اکبری» ـ که نقش بسزایی در آزادسازی سوسنگرد داشته است ـ در گفت‌وگو با خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا»،‌گفت: خلبان شهید نعمت‌الله اکبری پس از اتمام تحصیلات خود در شهرستان سامان از توابع چهارمحال و بختیاری موفق شد تا در رشته‌های پزشکی و خلبانی پذیرفته شود ولی به دلیل علاقه فراوان رشته خلبانی را در دانشگاه تهران برگزید. 

وی با اشاره به اینکه شهید اکبری از هوش سرشار و اخلاق خوبی برخوردار بوده است، اظهار داشت: هر چند بیش از 5 سال دارای زندگی مشترک بودیم ولی همیشه به‌گونه‌ای برخورد می‌کرد که می‌دانست در صورت به وجود آمدن جنگ شهید می‌شود. 

نسرین سامان به نحوه شهادت این شهید پرداخت و افزود: در نخستین ماموریت وی که به مدت 25 روز به طول انجامید موفق به شناسایی مواضع دشمن گردیده بود و در ماموریت بعدی که با خلبان شهید «کیان‌آرا» برای شناسایی دوباره که به جای یکی دیگر از دوستانش انجام داد هواپیمای این شهید یه تاریخ 23 آبان‌ماه در منطقه فکه مورد اصابت آتش دشمن واقع شد و سقوط کرد. 

همسر شهید اکبری در ادامه به مفقود الجسد بودن این شهید اشاره کرد و بیان داشت: هر چند تاریخ شهادت این شهید در تاریخ در سال 81 طی نامه‌ای که از بغداد به سازمان‌های ایرانی رسیده بود با خبر شدیم که مقبره‌ای در عراق برای خلبانان مفقود الجسد ما درست کرده‌اند که مورد قبول ما واقع نشد. 

وی درباره‌ پروازهای شهید اکبری که بیش از 50 بار صورت گرفته است خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که شهید اکبری تنها خلبان شهید شهرستان سامان است بر طبق مصوبات صورت گرفته از سوی ستاد نیروهای هوایی بهتر است ماکت خلبان شهید اکبری در این شهر برافراشته شود. 

خانم سامانی نحوه ازدواج خود را با شهید اکبری این‌گونه توصیف کرد: در سال 52 ایشان با یونیفرم نظامی به خواستگاری آمدند و با این کار خود تعهد به کشور را متوجه من نمودند هر چند وصیت‌نامه‌ای در طول زندگی خود برجای نگذاشت ولی پس از انقلاب اسلامی خود را پیرو رهبری حضرت امام خمینی (ره) می‌دانست. 

وی شهادت شهید اکبری را مظلومانه دانست و گفت: از آن جا که نمادی از شهدای مفقودالجسد خلبان کشور در بهشت‌زهرا ساخته شده بود برای شرکت در این مراسم حضور یافتیم ولی به دلیل سخنانی که فقط درباره فرماندهان ارشد این شهدا گفته می‌شد دیگر در آنجا حضور نیافتیم و در هیچ‌گونه مراسمی مشابه آن شرکت نکردیم. 

نظرات 1 + ارسال نظر
دهه ی شصتی شنبه 25 آذر 1391 ساعت 00:52

یادش گرامی
گرچه میدانم روحش سرشار از آرامش است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد